Bitterfitta

Jag har funderat över en sak...
De är ju så fruktansvärt tråkigt att träffa på en sur och bitter männsika,
visst man kan ha en dålig dag. Men till exempel hur tråkigt är de inte att åka tåg och konduktören tar inte ens ögonkontakt utan mumlar surt om biljetten!?
Man minns personer som är trevliga och snälla.
Kommer ihåg att jag skulle åka tåg från Alingsås till Vårgårda och jag sitter och läser en bok, konduktören frågar trevligt va de är för bok och börjar prata om hur bra den är (Moby Dick) :p Sånt är trevligt!
Eller om du går och handlar i affären och kassörskan inte ens hälsar!? Såå trist..
Hur svårt är de och säga hej.. Jag brukar säga till mig själv när jag är ute på promenad att nu ska jag hälsa på dom som går förbi :P Jag kan tycka de är jobbigt ibland, för tänk om dom inte säger de tillbaka :P De kan jag tycka är pinsamt, men egentligen varför? Antingen får du ett hej tillbka eller så får du de inte,
du har iaf vart trevlig :p Jag tror att för vissa kan de göra ens dag, de kan de göra för mig om de är någon speciell person som hälsar :) Men de som fick mig att tänka på detta var nämligen att jag  fick ju ett städjobb i en månad på en förskola. Personalen var jätte trevliga men de var en som var lite speciell, hon var bitter, enligt mig. Om jag hade missat något tex fylla på papper, då sa hon inte de på en gång ut säger de 2 dagar senare lite surt. Undrade om de var mitt "jobb" att göra de, fast hon visste att de var de... Men de är inte alltid lätt att vara vikarie man kan faktiskt glöma saker :P
Hennes ton var liksom irriterande, att jag bara var ivägen och så.. och sen blev jag sjuk i onsdags, på jobbet, men då sa jag till en snäll personal att ja går hem för jag mådde inte bra och de tyckte hon ja skulle göra. Men tror ni inte att den här speciella personen ringer till min chef och klagar :S hehe.. Men de gör inget, min chef tycker inte om henne heller ^^ Mot den här personen har jag inte vart sur tillbaka utan tvärtom, jag har vart extra trevlig och klämcheck, för då kan hon inte säga något om mig och sen är de så kul och vara sån mot bittra personer :P Så svårt kan de inte vara att vara trevlig, snäll och öppen :P Om man då inte förstås har 1 Dålig dag... :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0