PIZZABULLAR!

I lördags var jag, niklas och sussie i Allum, jag skulle till skopunkten och köpa lite skor :)
Så de blev ett par vinter skor och ett par gummistövlar :p Fast de var ju inte bara de,
gick in på Bikbok och niklas såg en snygg klänning och sussie tyckte jag skulle pröva den så då gjorde ja de :p
Och sen gick vi in på Carlings för niklas skulle hitta en ny skjorta fast de blev jag som hittade en till klänning :p



Idag gjorde jag bullar, hade tänkt ha med dom till jobbet för att bjuda på :p
men jag gjorde en liten miss ^^ men bara för jag brukar baka/laga mat lite på måfå :P
Dock gjorde jag pizza bullar oxå, efter recepr, och dom blev jätte goda!
Hade dom på mitt kalas och de var många som ville ha dom, så nu lägger jag upp receptet ;)

Ingredienser:

5 dl lätt mjölk
50 g jäst
1 tsk salt
1 msk socker
1 ägg
2 dl ketchup (fast jag använde pastasås med vitlök!)
2 pkt bacon
1 pkt skivad skinka
4 dl riven ost
2 msk pizzakrydda
50 g flytande margarin
13 dl vetemjöl

1. Rör ut jästen i fingervarm mjölk.
2. Tillsätt margarin, salt, socker och vetemjöl. Låt jäsa övertäckt i 30 min.
3. Klipp/skär baconet i små bitar och stek.
4. Dela degen i 2 delar. Kavla ut och fördela ketchup/pastasås, bacon, skinka och ost.
5. Skär i ca 40 bitar.
6. Lägg dom i formar. Låt jäsa i 20 min.
7. Pensla med uppvispat ägg och strö över pizzakrydda.
8. Grädda  i 225 grader i 8-10 min.

MUMS! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0