Färga håret + Orientalisk gryta

Färgade håret igår, vart väl inte som jag tänkte mig men många säger att de blev fint ändå :)
Var meningen att jag skulle bli blonadere i utväxten men blev mörkare :s



Och så lagade jag och niklas Orientalisk gryta, den är väldigt god!

Ingredienser:
150g fläsk lr nöt kött
1 gul lök
1 klyfta vitkål
1 msk margarin
1 tsk curry
2 krm salt
1 krm peppar
2 krm ingefära
2 krm paprikapulver
1 krm vitlökspulver
1/2 buljongtärning
2 dl vatten
1/2 dl cream fraiche vilken du känner för
1 tsk soja
1 äpple
1 paprika
+ lite redning

1. Skär köttet i bitar lr strimlor, skala och skär löken, strimla vitkålen.
2. Fräs curryn i margarinet tillsätt lök och vitkål.
3. Lägg i köttet.
4. Tillsätt kryddorna, buljongtärning, vatten, soja och cream fraiche.
5. Låt koka i 15 min, rör om då och då.
6. Tillsätt redningen (antingen mjöl+vatten lr maizena).
7. Dela äpplet och paprikan i bitar lr strimlor och lägg i.
8. Låt koka i några min och njut!

Kommentarer
Postat av: Suss

Tycker det ser fint ut iaf :)

2010-11-03 @ 15:52:51
Postat av: Jessy

tack :) men ska nog ändå färga om de i början på dec :P

2010-11-04 @ 12:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0