Tacoälskare! ;)

Go kväll! Jag är riktigt dålig på att skriva här, jag glömmer bort hela tiden :p

Tänkte skriva om hur min helg var :)
Fredagen var riktigt mysig, vi gick ett gäng till Pizza House och åt.
För en gångs skull tog jag inte pizza utan kycklingspett och klyftpotatis :p
(Tycker den är godare på Italia) hehe
Lördagen var oxå bra, följde med Sussie och Stefan till Alingås och "tröst" handlade lite,
en fin klänning och ett linne! Handlade en fin Ljussak på jordnära oxå, på tiden!

Sen kom pappa hem och hälsade på :)
Jag ville grilla, pappa ville ha pizza och Niklas ville ha köttbullar med mos :P
De slutade med att jag åt pizza med pappa och Niklas gick till Sibylla ^^
Men de bästa av allt jag fick dom till att greja hemma!
Våran sänggavel har åkt ner från väggen
(pga att Niklas hängde den för högt ovan golvet) men nu hänger den äntligen där den ska!
Sen fick vi upp vårat fina nyckelskåp och så hängde jag upp ljussaken! Tack pappa! :)



På kvällen blev de visst lite fest :p
Jag och Niklas gick hem till Steffi och Sussie och där satt Mattsson!
Vi drog vidare till Sonny och Carro och jag blev kalas ^^
Så söndag för mig vara att sova till 15.00 laga mat sen kom syrran och så blev de mys :)

Till Danielle och alla andra Tacoälskare!

Jessicas Tacopaj!

Botten:
6 dl vetemjöl (jag blandar hälften med fullkornsmjöl)
1 tsk salt
3 tsk bakpulver
75 g smält margarin
2 1/4 lättmjölk

Värm mjölken i den smälta maragrinet och blanda i mjölet, salt och bakpulver.
Platta ut i en smord form.

Fyllning 1:
500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1-2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater (jag använder icas pastasås med vitlök)

Fräs samman och lägg på pajformen!

Fyllning 2:
1 burk minicreme fraiche
1 dl lätt majonnäs
salt, peppar

Blanda samman och bred över. Strö över ost och lök!
Gräddas i ungnen på 250 grader i 10-15 min!

Ett måste: Sallad! Gurka, paprika, sallad och lök! mmmums

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Suss

Så jäkla goo den är va!!

När blir man bjuden på den då? ;)

Pözz

2011-03-14 @ 21:47:53
Postat av: Jessy

vi sa la Freda ;)

2011-03-15 @ 17:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0